Dit jaar groeit het aantal Vrienden van de SEN flink, en daar zijn we blij mee! Deze keer stellen we voormalig sponsor van de Tropical Summerfair én nieuwste Vriend voor: Bouwbedrijf Damsteegt. We gaan in gesprek met directeur Gertjan Damsteegt, over zijn bedrijf en waarom hij het belangrijk vindt om de initiatieven in Nieuw-Lekkerland te ondersteunen.

Een familiebedrijf met diepe wortels in Nieuw-Lekkerland en omgeving

“Damsteegt is een allround bouwbedrijf, wat betekent: van deurklink tot woonhuis, en van gevel tot bedrijfspand. Het is een familiebedrijf, waar ik sinds 2019 de directeur van ben”, vertelt Gertjan. “De naam Damsteegt hangt er nu ruim vijftig jaar aan, en is met mijn vader ontstaan. Daarvoor werkte hij echter ook al in het bedrijf. Het gaat dus heel wat generaties terug.” Het van oorsprong Nieuw-Lekkerlandse bedrijf bestaat intussen uit 25 vaste medewerkers, die veelal uit het dorp of de omgeving (Streefkerk, Alblasserdam) komen.

‘We ondersteunen graag een vereniging die activiteiten organiseert in ons dorp’

Die binding met het dorp is één van de redenen dat het bouwbedrijf graag lokale initiatieven ondersteunt. “Daarin ligt deels dus een sociale taak”, legt Gertjan uit. “Bovendien ondersteunen we graag een vereniging die activiteiten organiseert in ons dorp. Nieuw-Lekkerland moet geen stil dorpje zijn, ergens in Zuid-Holland-Zuid, waar niks te doen is. Daarom steunen we graag, zoals we dat ook bij de sportverenigingen doen.”

“Persoonlijk vind ik het jammer dat er weinig gebeurt rondom Koningsdag”

Vorig jaar sponsorde het bedrijf al een specifiek onderdeel van de Tropical Summerfair. “Ik vind het leuk om ergens een naam aan te hangen. Dat het herkenbaar is wát je precies gesponsord hebt, dat het zichtbaar is.” Als Vriend van de SEN wordt die gift dit jaar dus omgezet in iets structureels. Het bouwbedrijf zorgt er, samen met de andere Vrienden, voor dat ieder jaar meerdere evenementen plaatsvinden. Op de vraag of er nog evenementen missen in Nieuw-Lekkerland weet Gertjan wel iets te bedenken. “Persoonlijk vind ik het jammer dat er weinig gebeurt rondom Koningsdag.”